Management Of Pematang Johar Village Into An Area Tourist Choice Tours

Authors

  • Irvan Rolyesh Situmorang Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Eka Prasetya
  • Selamat Selamat Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Eka Prasetya

DOI:

https://doi.org/10.55537/jibm.v2i1.205

Keywords:

Tourist Areas, Tourists, Forms of management

Abstract

The implementation of this community service activity aims to provide education and input to the Pematang Johar community in managing the Pematang Johar Tourism area to become a tourist attraction that is visited by many tourists. With the involvement of village officials and also the community, it can provide better results in making the Pematang Johar tourist area a preferred place not only in terms of scenery, but also in terms of hospitality of the local community. The success of this service activity can be measured by delivering several materials, sharing experiences and also providing various examples of good forms of management

Keywords : Tourist Areas, Tourists, Forms of management

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bambang Kusbanrdrijo, E. (2018). Pengelolaan Kawasan Wisata Terintegrasi Di Kabupaten Ponorogo. Jurnal Administrasi Publik, 16(1), 50–61.

Bhatari, L. P. (2020). Pengelolaan Daya Tarik Wisata Pulau Kumala Oleh Dinas Pariwisata Kabupaten Kutai Kertanegara. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 8(1), 46–54.

Marjulita, A. (2019). Pengelolaan Objek Wisata Aceh Jaya: Harapan Dan Kenyataan Dalam Peningkatan Ekonomi Masyarakat. Jurnal Ekonomi Efektif, 5(1), 85–93.

Marlina, E. (2019). Pengelolaan Objek Wisata Air Panas Guna Untuk Meningkatkan Pendapatan Asli Desa Cikupa Kecamatan Banjaranyar Kabupaten Ciamis. Jurnal Moderat, 5(1), 153–165.

Meyers, K. (2009). Panduan Dasar Pelaksanaan Ekowisata (Revisi). Jakarta: Unesco Office.

Muamar, Afif, Mabruri, A. (2018). Pengelolaan Kawasan Wisata dan Dampaknya Terhadap Masyarakat Perspektif Undang-undang Nomor 10 Tahun 2009 Tentang Kepariwisataan. Jurnal Penelitian Hukum dan Ekonomi Islam, 3(1), 117–133.

Nurdin, W. Y. (2018). Strategi Peningkatan Kualitas Pengelolaan Kawasan Wisata Pantai Amal Kota Tarakan Sebagai Daya Tarik Ekowisata. Jurnal Ekonomika, 9(2), 61–74.

Nurul, Ulfa, K. (2019). Strategi Pengelolaan Wisata Pantai Berbasis Kesesuaian Dan Daya Dukung Di Kampung Penyu Kabupaten Kepulauan Selayar. Journal of Indonesian Tropical Fisheries, 2(2), 136–147.

Silviana, Widya, A. M. (2020). Pengelolaan Pengembangan Destinasi Pariwisata Berkelanjutan Pada Objek Wisata Pantai Carocok Painan. Jurnal Administrasi Publik, 3(3), 48–57.

Wayan, Darsana, Sendra, A. (2017). Model Pengelolaan Wisata Bahari Berkelanjutan Di Pulau Nusa Penida Kabupaten Klungkung Bali. Jurnal Analisis Pariwisata, 17(1), 10–16.

Willy Try, E. (2021). Strategi Pengelolaan Pariwisata di Masa Covid-19 (Studi di Wisata Taman Dolan, Desa Pandanrejo, Kota Batu). Jurnal Ilmiah Manajemen Publik, 5(1), 38–52.

Published

2022-08-01

How to Cite

Situmorang, I. R., & Selamat, S. (2022). Management Of Pematang Johar Village Into An Area Tourist Choice Tours. Jurnal IPTEK Bagi Masyarakat, 2(1), 31–35. https://doi.org/10.55537/jibm.v2i1.205

Issue

Section

Articles