Excellent Service Based on Experiential Marketing Perspective on Business Activists in Pematang Johar Village

Authors

  • Desma Erica Maryati Manik Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Eka Prasetya
  • Pesta Gultom Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Eka Prasetya
  • Elisabeth Nainggolan Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Eka Prasetya

DOI:

https://doi.org/10.55537/jibm.v2i2.211

Keywords:

Service Excellent, Experential Marketing, Pematang Johar

Abstract

Managing a business is not only paying attention to the products produced. Service Excellent from business activists in Desa Pematang Johar is also something that must be considered. How to provide the best service so that in the future consumers can come back again. Insights into experential marketing perspectives can provide knowledge to business activists of Desa Pematang Johar how to serve consumers so that consumers feel special and feel involved in using products. Emotional consumer engagement can have a positive impact on increasing sales.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andreani, F. 2007. Experiential marketing (sebuah pendekatan pemasaran). Jurnal Manajemen Pemasaran, 2 (1): 1-8.

Astari, Wayan Febri dan Komang Agus Satria Pramudana. 2016. Peran Experiential Value Dalam Memediasi Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Repurchase Intention. Universitas Udayana, Bali. Jurnal Manajemen, Strategi Bisnis dan Kewirausahaan. Vol.10, No. 1. Hal.16-30.

Barata, Atep Adya. 2003. Dasar-Dasar Pelayanan Prima. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo. p. 25.

Farisya. 2012. Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Rephurcase Intention Melalui Customer Satisfaction Sebagai Konstruk Interventing. (Studi Kasus: Nanny’s Pavillon Bathroom – Pacific Place). Skripsi Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Program Studi Ilmu Administrasi Niaga Universitas Indonesia.

Indonesia. Undang-Undang Nomor 10 Tahun 2009 Tentang Kepariwisataan

Indriani, Farida. 2012. Expemential Marketing Sebagai Suatu Strategi Dalam Menciptakan Customer Satisfaction Dan Repeat Buying Untuk Meningkatkan Kineria Pemasaran. Semarang. Universitas Diponegoro.

Schmitt, B. 1999. Experiental Marketing. Journal of Marketing Management, 1(15): 53-67.

Tjiptono, Fandy. 2012. Service Management:Mewujudkan Layanan Prima, Edisi 2. Yogyakarta: Andi, 2012), 174-175

https://desapematangjohar.deliserdangkab.go.id/ diakses tanggal 15 Agustus 2022

http://disbudporapar.deliserdangkab.go.id/#dayatarikwisata diakses tanggal 15 Agustus 2022

https://www.seputarpengetahuan.co.id/2017/09/pengertian-experiential-marketing-fungsi-manfaat-strategi-karakteristik-implementasi.html diakses tanggal 15 Agustus 2022

https://www.republika.co.id/berita/qwxtdk380/berbagi-tips-service-excellent-untuk-tingkatkan-pelayanan diakses tanggal 15 Agustus 2022

https://formasibisnis.com/artikel/pengertian-service-excellent-beserta-aspek-penerapannya diakses tanggal 15 Agustus 2022

Published

2022-12-24

How to Cite

Manik, D. E. M. ., Gultom, P., & Nainggolan, E. . (2022). Excellent Service Based on Experiential Marketing Perspective on Business Activists in Pematang Johar Village. Jurnal IPTEK Bagi Masyarakat, 2(2), 54–59. https://doi.org/10.55537/jibm.v2i2.211